8 Padežni oblici zamjenica

Zamjenice imaju sljedeće padežne oblike:

  • nominativ — oblik koji se koristi kao subjekt, odgovara hrv. "ja"
  • prijedložni padež — oblik koji se koristi iza nekih prijedloga, nema nečeg sličnog u hrvatskom
  • akuzativ — oblik koji se koristi kao objekt, odgovara hrv. "mene", "me"
  • dativ — oblik koji se koristi kao dativ, odgovara hrv. "meni", "mi"

Oblici su ovi:

lice nom. prij. aku. dat.
1 jd eu mim[mĩ]      me
2 jd       você      te
23 jdm       ele o[u] lhe[lji]
f       ela a[ɐ], [a]
1 mn       nós      nos
23 mnm       eles os [us] lhes[ljes]
f       elas as[as]
povr. "se" si[si]      se[si]

Oblici za 2. lice você i vocês, te 1. lice množine a gente se ne sklanjaju. Kao akuzativni i dativni oblik u 2. licu jednine se može koristiti i te.

Nema komentara:

Objavi komentar